Beste mensen,
Met alle coronavirustoestanden is het noodzakelijk om de komende weken vrijwel al onze diensten online te doen.
Hoezeer we ook houden van groepsprocessen en hoe vaak we ook roepen: ‘Douw ze gewoon samen in een hok totdat ze er uit zijn! En we willen ze daar wel bij helpen als procesbegeleider.’
Tsja, dat is dus risicovol nu.
Zeker nu klanten (een bank, dat snap ik aardig, een ziekenhuis, dat snap ik zeker, ze moeten de afdeling vrij houden van externe invloeden, lees kans op corona-infectie minimaliseren) intervisiebijeenkomsten en workshops afzeggen. Dat nog even los van het feit dat mijn vrouw als wijkverpleegkundige in de zorg werkt en (ineens?) een cruciaal beroep heeft.
Een netwerkgesprek deed ik deze week gewoon ouderwets telefonisch. Een opleidingsdag van een nieuwe groep Arbeids- & Organisatie psychologie zou vandaag beginnen in Breda; we hebben eenvoudig online kennis gemaakt via Zoom.
Ik moest een paar dagen geleden wel fors mijn hersens laten kraken en omdenken. Helder schakelen naar het wat nu?
Roeren in een kopje koffie hielp.
Vandaar dat ik een aantal (kosteloze) webinars ga geven. In ieder geval drie:
- ’timemanagement voor thuiswerkers’
- ‘werken in virtuele teams’. Veel organisaties zitten daar namelijk midden in.
- En eentje over ‘Van werkdruk naar werkgeluk, hoe doe je dat?’ Geef je voor je die laatste hier op.