Interesse in ons (gratis) e-book 'In 6 stappen naar een team dat werkt'?

Vraag het

Je medewerkers communiceren niet optimaal met elkaar. Ze maken te weinig gebruik van elkaars kwaliteiten. De samenwerking kan veel beter en effectiever. De resultaten blijven daardoor achter terwijl jij weet dat meer mogelijk is. Je vindt dat het in je team soms zelfs schort aan vertrouwen. Je vraagt je af : hoe kan ik meer resultaat met ze boeken ? Hoe kan ik ze optimaal gebruik laten maken van elkaars expertise ? Hoe kunnen ze elkaar beter begrijpen ? Kortom: hoe kan ik zorgen dat er meer uit mijn team en mijn mensen komt?

Resultaten

Je medewerkers begrijpen elkaar helemaal. Ze zoeken elkaar op en delen vanzelfsprekend elkaars kennis en ervaring. De sfeer, samenwerking en prestaties van je team zijn positief veranderd. Je mensen zien een andere blik op de zaak niet meer als irritant of bedreigend, maar als aanvullend en versterkend. De projectvoorstellen die je bijvoorbeeld op je bureau krijgt, zijn van hogere kwaliteit en zijn al onderling afgestemd voordat jij ze ziet. Je teamleden zien in dat het verrijkend is om elkaar in te schakelen. Je medewerkers geven elkaar open, eerlijk en respectvol feedback. Ze werken goed met elkaar samen, stemmen zaken af en geven elkaar ruimte. Én spreken elkaar aan als zaken niet goed lopen. Teamleden draaien actief mee en conflicten in het team zijn verminderd of worden ervaren als een vorm van ‘wrijving geeft glans’. Je mensen formuleren gemakkelijk wat ze van elkaar en jou nodig hebben om hun doelen te bereiken. En belangrijker: ze zijn duidelijk over wat ze zelf kunnen leveren ! Wat doen we om dit voor elkaar te krijgen ?

Hoe doen we dat?

lees meer over onze